Meldpunt voor klachten over VvE-beheerders
27 september 2012

Meldpunt voor klachten over VvE-beheerders

Stichting VvE Belang heeft een meldpunt voor klachten over VvE-beheerders. Komt u er met uw beheerder niet uit op een bepaald punt, dan kunt u hulp inroepen via het meldpunt.

Heeft u als Vereniging van Eigenaren bepaalde taken uitbesteedt aan een beheerder, dan is het mogelijk dat u ontevreden bent over de werkzaamheden die de beheerder uitvoert. Of kan er een conflict ontstaan over bijvoorbeeld betalingen. Tot nu toe was er nog geen centraal meldpunt waar klachten over VvE-beheerders gedeponeerd konden worden. Als belangenbehartiger voor VvE's heeft Stichting VvE Belang besloten een dergelijk meldpunt in het leven te roepen.

Dus komt u er met uw beheerder niet uit, dan kunt u uw klacht bij het meldpunt neerleggen. Zij zullen dan contact met u opnemen en de klacht onderzoeken. Op basis van hoor en wederhoor wordt getracht tot een passende oplossing te komen.

Via de website www.klachtenovermijnvvebeheerder.nl kunt u een uitgebreid klachtenformulier invullen waarin u uw problemen kenbaar maakt. Ook kunt u bellen met de klachtenlijn op 0162 - 46 11 33. U hoeft niet aangesloten te zijn bij VvE Belang om uw klacht in te dienen.

Jaarlijks zal VvE Belang alle klachten inventariseren en rapporteren aan de branche-organisatie van VvE Beheerders en de politiek.

Bron: Stichting VvE Belang