Van Zaak tot Zaak

Bestuur vs man in pak.jpg
12 dec 2012

Kledingtips voor feestelijke gelegenheden met dresscode

De meeste agenda’s van bestuurders van verenigingen en stichtingen staan aan het eind van het jaar en ook het begin van het nieuwe jaar, vaak bomvol netwerkborrels of bijeenkomsten. Wat trekt u aan als er op de uitnodiging een dresscode staat, zoals bijvoorbeeld 'Business casual smart'? Met deze uitleg en kledingtips komt u gepast én piekfijn voor de dag.
Bestuur vs drank.jpg
11 dec 2012

Nieuwe drank- en horecawet

Schenkt u alcohol in uw kantine, buurthuis of op een evenement? De nieuwe drank- en horecawet zorgt voor gewijzigde regels op het gebied van leidinggevenden, toezicht en ontheffing. De wet is op 1 januari 2013 ingegaan.
Bestuur vs aanslag belastingdienst.jpg
19 nov 2012

Btw-plicht voor uw commissarissen en toezichthouders?

Verenigingen en stichtingen met een raad van commissarissen of een raad van toezicht, moeten er rekening mee houden dat hun commissarissen of toezichthouders mogelijk btw-plichtig worden. De belangrijkste aandachtspunten rond de wijziging in de btw-regelgeving per 1 januari 2013 zijn door Flynth op een rij gezet in een informatieblad.
Bestuur vs teamwork samenwerken .jpg
23 okt 2012

Cruciale competenties voor ieder bestuur

Welke competenties zijn belangrijk voor een bestuurder van een vereniging of stichting? Beschikt u als bestuur over de benodigde vaardigheden? De auteurs van de pocket Nog beter besturen, David Wijnperle en Willem-Jan de Gast, geven uit de praktijk aan welke competenties cruciaal zijn.
Bestuur vs bestuur stijgende lijn.jpg
4 okt 2012

Nog beter besturen. Het vinden en binden van betrokken bestuurders

In onze nieuwste pocket Nog beter besturen beschrijven Willem-Jan de Gast en David Wijnperle hoe u tot een goed functionerend bestuur komt . Zij geven u handvatten en tips waarmee u direct aan de slag kunt. Deze pocket is bedoeld voor alle bestuurders van verenigingen en stichtingen.
Hier vindt u alles over het bestuur van een vereniging of stichting. De samenstelling, taken, het inzetten van bestuurscommissies en andere bestuurszaken voor bestuurders binnen verenigingen en stichtingen.