Van Zaak tot Zaak

Bestuurszaken vs winnen beker toppers.jpg
19 dec 2013

De top 10 van 2013

Welke artikelen en informatie mag u niet missen volgens collega-bestuurders? De top 10 van de meest geraadpleegde artikelen van het afgelopen jaar.
Bestuurszaken de zaak feest lichtjes.jpg
4 dec 2013

Een feestelijke borrel of receptie organiseren

In december en januari is het weer tijd voor een gezellige kerstborrel, nieuwjaarsreceptie of ander feestelijk evenement voor uw medewerkers, vrijwilligers, donateurs en relaties. Hoe maakt u er een geslaagde happening van?
Bestuurszaken vs ondernemers .jpg
28 nov 2013

"Samen méér worden met ideëel ondernemen"

Stichting Kunstrijk speelt onder andere voorstellingen op historische- en erfgoedlocaties. Maar om dat te blijven doen, is er geld nodig. Daarom is het bestuur bezig met wat ze zelf ‘ideëel ondernemen' noemen. Hoe pakken ze dit aan?
Bestuurszaken vs schrijven.jpg
11 nov 2013

5 manieren om schrijfproblemen te overwinnen

Klimt u als bestuurder of secretaris zelf in de pen - of toetsenbord - om teksten te schrijven voor uw vereniging of stichting? Dat kan best een lastige opgave zijn. Hoe begint u met bijvoorbeeld een belangrijke brief voor uw leden? Wat als u vastloopt? 5 veel voorkomende schrijfproblemen plus tips om de juiste werkwijze te vinden en sneller en makkelijker te schrijven.
Bestuurszaken verenigingen en stichtingen baas kantoor raam denken werk.jpg
9 okt 2013

De positie van stichtingbestuurders ter discussie?

Bij veel stichtingen is het bestuur het enige orgaan. Is de positie van een bestuurder van een stichting daarmee op geen enkele wijze ter discussie te stellen? Advocaat Xander Alders legt uit dat dit wel degelijk het geval is.
Bestuurszaken verenigingen en stichtingen presentatie groep verhaal aan het woord odernemer.jpg
26 sep 2013

4 ervaren bestuurders aan het woord - deel 2

Deze vier doorgewinterde bestuurders delen hun verhaal en hun beste tips met u in de rubriek Bestuurder in Beeld. Wat zijn zijn of haar beweegredenen, wat doet hun vereniging of stichting en voor welke uitdagingen staan zij?
Getoond 1 tot 12 van 113. Er zijn meerdere pagina's.
Welke bestuursfuncties zijn er, hoe kunt u beter besturen, wat zijn de taken en verantwoordelijkheden en hoe zit het met aansprakelijkheid? Deze en vele andere bestuurszaken vindt u hier.