Van Zaak tot Zaak

Financiën de zaak feest lichtjes.jpg
23 jan 2013

Is uw organisatie een SBBI en wilt u een jubileum vieren?

Is uw vereniging of stichting een SBBI en wilt u een jubileum vieren? Dan kunt u daar speciaal een steunstichting SBBI voor oprichten om geld in te zamelen. Met deze checklist van de Belastingdienst controleert u of u voldoet aan de voorwaarden om aangemerkt te worden als steunstichting SBBI.
Financiën vs fraude.jpg
18 dec 2012

Waarschuwing: oplichters richten zich op verenigingen en stichtingen

De Nederlandse Vereniging van Banken (NVB) heeft van haar leden gehoord dat enkele maatschappelijke instellingen het slachtoffer zijn geworden van phishing. Hierbij ontfutselen oplichters codes voor internetbankieren. De NVB wil verenigingen en stichtingen hier nadrukkelijk voor waarschuwen.
Financiën vs belasting .jpg
10 dec 2012

Eisen btw-factuur per 1 januari 2013

De eisen waaraan een btw-factuur moet voldoen, veranderen per 1 januari 2013. Dat heeft gevolgen voor hoe én wanneer u een btw-factuur maakt. Lees waar uw vereniging of stichting aan moet voldoen als u volledige of vereenvoudigde btw-facturen uitschrijft.
Financiën vs kantine stoelen tafels pauze .jpg
29 nov 2012

Wanneer past u de kantineregeling toe?

Veel verenigingen en stichtingen hebben een kantine of een bar, wat zou kunnen leiden tot btw-plicht. Sportclubs, scholen en sociaal-culturele instellingen kunnen buiten de btw-plicht blijven met de kantineregeling van de fiscus. De regeling houdt in dat de normale kantineactiviteiten van btw zijn vrijgesteld als de kantineontvangsten onder een bepaald bedrag blijven en aan de overige voorwaarden is voldaan.
Financiën vs weinig geld euro muntjes.jpg
20 nov 2012

Omgaan met lokale bezuinigingen

NOC*NSF heeft een stappenplan ontwikkeld om in te spelen op lokale bezuinigingen die invloed kunnen hebben op uw vereniging of stichting. De toolkit is gemaakt voor sportorganisaties, maar kan ook gebruikt worden door andere verenigingen en stichtingen die te maken hebben met bezuinigingen in hun gemeente.
Bestuur vs aanslag belastingdienst.jpg
19 nov 2012

Btw-plicht voor uw commissarissen en toezichthouders?

Verenigingen en stichtingen met een raad van commissarissen of een raad van toezicht, moeten er rekening mee houden dat hun commissarissen of toezichthouders mogelijk btw-plichtig worden. De belangrijkste aandachtspunten rond de wijziging in de btw-regelgeving per 1 januari 2013 zijn door Flynth op een rij gezet in een informatieblad.
Getoond 1 tot 12 van 16. Er zijn meerdere pagina's.
De financiën zijn een belangrijk onderdeel van uw vereniging of stichting. Als bestuur en penningmeester wilt u zicht hebben op belastingen, inkomsten, uitgaven en overige financiële zaken.