Van Zaak tot Zaak

Leden vs tips ideeen.jpg
1 okt 2012

TIP: informeer nieuwe leden

Nieuwe leden hebben behoefte aan informatie. Hoewel voor u als bestuurder informatie over uw vereniging gesneden koek is, hebben nieuwe leden veel vragen. Heeft u alles wat ze moeten weten over uw vereniging op papier staan?
Leden vs boekje laptop pen verslag.jpg
30 sep 2012

Opzetten en onderhouden van de ledenadministratie

De ledenadministratie is voor verenigingen van groot belang. Het opzetten en onderhouden van een ledenadministratie kan een omvangrijke klus zijn. Om de gegevens goed in te voeren en up-to-date te houden zijn er diverse softwarepakketten. Een goede inventarisatie vooraf van de mogelijkheden en prijzen van de software kan erg nuttig zijn. Waar moet u op letten?
Leden vs computer software handen online .jpg
30 sep 2012

Wat moet de software voor ledenadministratie kunnen?

Om de gegevens van de ledenadministratie goed in te voeren en up-to-date te houden zijn er diverse softwarepakketten. In dit artikel over de ledenadministratie gaan we verder in op een aantal extra aandachtspunten voor de software.
Leden vs recht regels.jpg

Wetswijziging opzeggen lidmaatschap

Vanaf 1 december 2011 moeten verenigingen zorgen dat informatie over opzeggen van het lidmaatschap op de homepage van de website staat. Dit komt door een wetswijziging in de regels over het stilzwijgend verlengen en opzeggen van abonnementen.
Overig vs contole euro.jpg

Contributie en financiële administratie

Het opzetten en onderhouden van een ledenadministratie is een belangrijk onderdeel van een vereniging. Om de gegevens goed in te voeren en up-to-date te houden zijn er diverse softwarepakketten. Waar moet u op letten en wat zijn de mogelijkheden? In dit artikel gaan we in op het registreren van de financiële gegevens met betrekking tot de contributie en financiële administratie.
Bestuurszaken vs overleg fout conflict ruzie ergernis.jpg
27 sep 2012

Problemen tussen bestuur en leden

Conflicten tussen het bestuur en haar leden kunnen helaas voor komen. Blijf altijd communiceren om ervoor te zorgen dat de situatie niet escaleert.
Getoond 1 tot 12 van 26. Er zijn meerdere pagina's.
Leden zijn de bestaansreden van een vereniging, maar zijn niet vanzelfsprekend. U moet wel leden werven, behouden en het lidmaatschap de moeite waard maken. Een stichting kent geen leden, maar wel donateurs en andere betrokkenen die bijna als leden gezien kunnen worden.