Van Zaak tot Zaak

Handig vs gemeensschap vereniging samen papier.jpg

Modelstatuten vereniging

Met dit voorbeeld document stel je eenvoudig de statuten van een stichting op.
Handig vs gemeensschap vereniging samen papier.jpg

Modelstatuten stichting

Met deze modelstatuten heb je binnen een mum van tijd de statuten voor uw stichting klaar.
Oprichten vs plan samenwerken stappen overzicht papier .jpg

Inventariseren van behoeften

Uw goede doel draait om het doel. Het doel komt meestal neer op: dat doen wat er nodig is. Maar wat is er nodig? Waar is behoefte aan? Je kunt het als stichting zelf gaan bedenken, maar dat werkt meestal niet. Maar hoe komen we er dán achter wat de behoefte van de doelgroep is?
Oprichten vs strategie verschil zaken ondernemer puzzelstukjes.jpg
27 sep 2012

Verschillen tussen een stichting en een vereniging

U wilt een stichting of vereniging oprichten, wat zijn de kenmerken van deze organisatietypen? Zo heeft een vereniging leden en een stichting niet. Wat zijn de belangrijkste verschillen tussen stichtingen en verenigingen?
Oprichten vs overzicht tabel pen papier hand weergave.jpg
27 sep 2012

Missie en doelstellingen op papier

Misschien hebt u jaren rondgelopen met het idee ooit eens een organisatie van de grond te tillen. Of werd u vanmorgen wakker met de spontane gedachte een stichting op te richten. Hoe het ook zij, op een bepaald moment besluit u ervoor te gaan. Een goed eerste stap is: op papier zetten wat u wilt.
Oprichten verenigingen en stichtingen evaluatie beoordeling cijfer .jpg

Een CBF-beoordeling aanvragen

U wilt voor uw fondsenwervende stichting of goed doel een beoordeling aanvragen bij het Centraal Bureau Fondsenwerving (CBF). Hoe gaat dit in zijn werk en welke kosten zijn eraan verbonden?
Getoond 1 tot 12 van 27. Er zijn meerdere pagina's.
Bij het oprichten van een vereniging of stichting komt meer kijken dan u wellicht denkt. Kiest u voor een vereniging of stichting? Voor oprichting bij de notaris? Heeft u statuten nodig voor het oprichten van een vereniging? Wij helpen u op weg met de belangrijkste aandachtspunten en keuzes die u moet maken als u een vereniging of stichting wilt oprichten.