Van Zaak tot Zaak

Commissies vs euro controleren.jpg
6 nov 2013

Kascontrole, hoe doe je dat? Deel 1: Factuur- en kostencontrole

De taak van de kascommissie is om de jaarrekening te controleren. Maar hoe doet u dat, zo'n controle? In deze serie leggen we dat uit. Deel 1 gaat in op het verschil tussen factuurcontrole en kostencontrole.
Overig vs fraude.jpg
23 jul 2013

Tv-uitzending over fraude bij verenigingen en stichtingen

Het tv-programma "De Vijfde Dag" besteedt aandacht aan fraude bij verenigingen en stichtingen. Met praktijkvoorbeelden van een voetbalvereniging en een kerkgenootschap die recent slachtoffer werden van grote fraudes en een interview met een ex-penningmeester die heeft gefraudeerd. Maarten den Ouden, auteur van artikelen over fraude bij vrijwilligersorganisaties op verenigingen.nl geeft tips om fraude te voorkomen.
Overig vs factuur rekening pen schrijven controleren checken aangifte.jpg
15 jul 2013

Wees in de vakantieperiode extra alert op spookfacturen

In de vakantieperiode zijn malafide partijen extra actief om organisaties op slinkse wijze geld af te troggelen. Acquisitiefraudeurs nemen niet alleen ondernemers op de korrel, ze richten hun pijlen ook op verenigingen en stichtingen. Hoe gaan ze te werk en wat kunt u er tegen doen?
Overig vs webinar informatie digitaal presentatie uitleg.jpg
23 mei 2013

Opnieuw gratis webinar van 'over op IBAN' op 27 mei

Het betalingsverkeer verandert per 1 februari 2014, vanaf dan moet iedereen het IBAN-rekeningnummer gebruiken. Dit heeft gevolgen voor uw administratie. Om alle organisaties, verenigingen en bedrijven die incasseren hierbij te begeleiden wil ‘over op IBAN' hen uitnodigen voor het webinar ‘Starten met SEPA'.
Bestuur vs 2013 penningmeester.jpg
24 apr 2013

Penningmeester van het Jaar 2013: Harry van de Rotten

Harry van de Rotten, penningmeester van Sportvereniging KDO is uitgeroepen tot Penningmeester van het Jaar 2013. Naast de titel won hij een cheque van 2500 euro voor zijn vereniging en een kassasysteem ter waarde van 3330 euro. Tijdens de Penningmeester van het Jaar verkiezing zijn 82.000 stemmen uitgebracht en 2500 penningmeesters genomineerd.
Financiën vs webinar informatie digitaal presentatie uitleg.jpg
23 apr 2013

Bekijk webinar van ‘over op IBAN' voor verenigingen en stichtingen

Het betalingsverkeer verandert per 1 februari 2014, vanaf dan moet iedereen het IBAN-rekeningnummer gebruiken. Wilt u weten wat uw vereniging of stichting moet doen om over te stappen op IBAN? Bekijk het webinar ‘Starten met SEPA'.
Getoond 1 tot 12 van 63. Er zijn meerdere pagina's.
Meer over overige financiële zaken als verzekeringen, administratie, verslaglegging, financiële huishouding en financiële problemen. Ook fraude, al dan niet door de eigen penningmeester, kan een groot probleem zijn voor een vereniging of stichting.