Van Zaak tot Zaak

Publiciteit verenigingen en stichtingen archief opslag boeken .jpg

Overzicht publieksgroepen

In jouw organisatie heb je te maken met publieksgroepen. Dit zijn groepen waar je contacten mee onderhoudt en/of mee samen werkt en waar je zich in jouw communicatie- en promotie-uitingen op richt. Je kunt in dit overzicht van mogelijke publieksgroepen nagaan welke voor jouw organisatie van belang zijn.
Publiciteit vs tips ideeen.jpg

10 praktische tips voor een professioneel clubblad

Het is een veelgehoord probleem dat de vertrouwde inkomsten uit advertenties en sponsoren op losse schroeven staan. Met een mooi en flexibel clubblad biedt u de sponsoren iets extra's en geeft u ze op een professionele manier aandacht. 10 tips om een aantrekkelijk blad voor uw leden én sponsoren te maken.
Publiciteit verenigingen en stichtingen post zegel bezorgen stempel stamp brief.jpg
27 sep 2012

Wie gaat uw post bezorgen?

De postmarkt in Nederland is per 1 april 2009 opengesteld. Hierdoor kunt u voor uw brievenpost tot 50 gram ook bij andere aanbieders dan TNT Post terecht. De concurrentie is daardoor los gebarsten. Niet alleen bedrijven, maar ook verenigingen en stichtingen zullen daardoor goedkoper uit zijn.
Publiciteit verenigingen en stichtingen gesprek overleg mensen praten collega's.jpg
27 sep 2012

Maak van elk gesprek een succes

Donateurs interesseren voor uw organisatie of leden en bestuursleden werven. Hoe pakt u dat aan? Met een goede verbale en nonverbale communicatie. Twee experts geven tips waarmee u elk gesprek positief kunt beïnvloeden.
Overig vs verslag computer overleg rekenmachine ondernemers.jpg
27 sep 2012

Wat staat er in een jaarverslag?

Het jaarverslag wordt opgesteld door het bestuur. Het financiële jaarverslag, oftewel de jaarrekening, is de verantwoordelijkheid van de penningmeester. De voorzitter en/of de secretaris maken een zogenaamd algemeen jaarverslag.
Publiciteit verenigingen en stichtingen filmen interview pers praten.jpg

Praten met de pers

Er zijn verschillende momenten mogelijk waarop u als organisatie de pers te woord moet staan. Bijvoorbeeld als u gebeld wordt om vragen te beantwoorden over een actuele kwestie, een interview geeft of een persconferentie organiseert. Wie voert het woord en waar moet u op letten?
Getoond 1 tot 12 van 21. Er zijn meerdere pagina's.
Publiciteit is van groot belang om uw vereniging of stichting op de kaart te zetten. U kunt daarbij gebruikmaken van onder meer een persbericht, folder, clubblad of free publicity.