Van Zaak tot Zaak

Vrijwilligers verenigingen en stichtingen werk boek schrijven .jpg
12 mrt 2013

Werkboek voor de inzet van jonge vrijwilligers

Bij veel verenigingen en stichtingen zetten jonge vrijwilligers zich in voor de organisatie. Dit werkboek helpt in het bewust(er) werken met jongeren en er meer rendement uit te halen.
Financiën euros geld bezuinigen money .jpg
21 feb 2013

Bezuinigingen treffen buurthuizen

Steeds meer buurthuizen moeten sluiten door bezuinigingen van gemeenten. Om de resterende wijkgebouwen open te houden wordt meer inzet gevraagd van vrijwilligers. Hoe houdt een vrijwilliger een buurthuis draaiende? En met welke wet- en regelgeving moet rekening worden gehouden?
Vrijwilligers vs schrijven.jpg
21 jan 2013

Verklaring Omtrent Gedrag steeds vaker aangevraagd

Het aantal aanvragen voor een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) is de afgelopen jaren aanzienlijk gestegen. In 2005 werden circa 250.000 VOG-aanvragen gedaan. Dit aantal is ruim verdubbeld naar meer dan 560.000 aanvragen in 2012. Dit meldt Staatssecretaris Teeven van Veiligheid en Justitie in een brief aan de Tweede Kamer.
Vrijwilligers verenigingen en stichtingen groeien verder ontwikkel beter groter .jpg
4 dec 2012

Ontwikkel competenties in vrijwilligerswerk

Vrijwilligers ontwikkelen kennis en vaardigheden - competenties - die nuttig of zelfs onmisbaar zijn voor henzelf én voor de samenleving. Het zichtbaar maken van deze competenties is (nog) geen gewoonte in het vrijwilligerswerk. Dat is jammer, want inzicht in opgedane competenties draagt bij aan zelfontplooiing en ontwikkeling van mensen.
Vrijwilligers verenigingen en stichtingen groeien ontwikkelen verbeteren stap  groter verbeteren.jpg
4 dec 2012

Toolkit competentieontwikkeling vrijwilligerswerk

Vrijwilligers ontwikkelen kennis en vaardigheden - competenties - die nuttig of zelfs onmisbaar zijn voor henzelf én voor de samenleving. Deze toolkit van MOVISIE helpt je om een start te maken met competentieontwikkeling voor vrijwilligers in jouw eigen organisatie.
Vrijwilligers Handen vrijwilligers mensen groep hulp .jpg
3 dec 2012

Vrijwillige inzet goed geregeld?

Als het vrijwilligersbeleid van uw vereniging of stichting voldoet aan criteria van de Vereniging NOV kunt u daarvoor de kwaliteitsonderscheiding Vrijwillige Inzet: Goed Geregeld aanvragen. Om aan (potentiële) vrijwilligers, financiers, samenwerkingspartners en leden te laten zien dat u uw vrijwilligerszaken goed op orde heeft.
Getoond 1 tot 12 van 50. Er zijn meerdere pagina's.
Binnen uw vereniging of stichting moet vaak een hoop werk verzet worden om uw doelstelling(en) te behalen. De inzet van vrijwilligers is dan ook onmisbaar. Hierbij komen een hoop regels kijken, wanneer is iemand bijvoorbeeld een vrijwilliger en wanneer een werknemer? En waar vindt u vrijwilligers voor uw vereniging of stichting en hoe kunt u een vrijwilliger het beste begeleiden?