Van Zaak tot Zaak

VvE vs solicitatie gesprek corporate bedrijf functionering.jpg
23 apr 2013

Hoe vindt u een goede VvE-beheerder? - deel 1

Als Vereniging van Eigenaren kunt u een groot deel van de taken uitbesteden aan een VvE-beheerder. Hoe vindt u een goede beheerder?
VvE vs meeting vergardering overleg tafel collega's gesprek papieren.jpg
25 mrt 2013

Uitleg over lager btw-tarief renovatie en herstel woningen

Per 1 maart 2013 is het btw-tarief voor renovatie en herstel van woningen 6%, waardoor VvE's kunnen besparen op onderhoudskosten. De verlaging geldt echter alleen voor de kosten van arbeid en overhead. Uitleg over de btw-verlaging en welke werkzaamheden er precies onder vallen.
VvE vs tips ideeen.jpg
12 mrt 2013

Zeven belastingtips voor VvE-leden

Als u eigenaar van een appartement bent, bent u automatisch lid van een Vereniging van Eigenaars. Dat heeft consequenties voor de aangifte inkomstenbelasting die u vóór 1 april moet doen. Zeven tips waardoor u mogelijk kunt besparen op uw inkomstenbelasting en die u helpen om een correcte aangifte te doen.
VvE vs weinig geld euro muntjes.jpg
13 feb 2013

Verlaagd btw-tarief bouw gunstig voor VvE's

Per 1 maart 2013 gaat het btw-tarief voor verbouwingen en onderhoud van woningen in de bestaande bouw omlaag van 21% naar 6%. Hierdoor kunnen kosten van gepland onderhoud voor een Vereniging van Eigenaren een stuk lager uitvallen.
VvE vs meeting vergardering overleg tafel collega's gesprek papieren.jpg
12 feb 2013

Jaarvergadering van de VvE

Het bestuur van een Vereniging van Eigenaren (VvE) is verplicht om minimaal één keer per jaar een ledenvergadering te houden. Wat moet er in de jaarvergadering aan de orde komen en hoe nodigt u de leden van de VvE uit?
VvE vs checklist.jpg
30 jan 2013

Checklist controle opbrengsten VvE

Met deze checklist controleer je als kascommissie of bestuurder de opbrengsten van een Vereniging van Eigenaars. Stap voor stap zodat je geen belangrijke zaken over het hoofd ziet. De checklist is afkomstig uit De Kascommissiegids voor VvE's.
Getoond 1 tot 12 van 39. Er zijn meerdere pagina's.
Hier vindt u informatie voor bestuurders van Verenigingen van Eigenaars (VvE), ook wel Vereniging van Eigenaren genoemd. Modeldocumenten, wetgeving, tips en bestuurszaken met betrekking tot een Vereniging van Eigenaars.