Zet uw organisatie op de kaart en verdien extra inkomsten
27 september 2012

Zet uw organisatie op de kaart en verdien extra inkomsten

Zoekt u nog een manier om geld te genereren voor uw organisatie die origineler is dan erwtensoep -of oliebollenverkoop? Ondernemer Reinier Gingnagel bedacht een bijzondere wenskaart annex fotowissellijst. Een ideaal én milieuvriendelijk geschenk of verkoopitem voor uw organisatie.

Speciale actie voor verenigingen en stichtingen »

PQcard
De molens in de Zaanstreek verkopen de PQcards. Net als de gemeente Etten-Leur en de organisatie Be More, die vrijwilligerswerk in Zuid-Afrika ondersteunt. Zo genereren de organisaties meer opbrengst voor hun eigen goede doelen. De bedenker van de PQcard is reclamefotograaf en bedrijfsadviseur Reinier Gingnagel. Hij kwam al in 1984 op het idee voor wenskaarten met een langere levensduur. Gingnagel: "In Amerika bestaan insert cards al jaren. Ik dacht: dat moet ook in Nederland kunnen, maar dan beter, stijlvoller en duurzamer. Het is eenvoudig en goedkoop en kan door iedereen worden gebruikt."
De PQcard bestaat uit een gallery passepartout met een fotoschuif constructie en een opvouwbare standaard. Aan de foto wordt een coupon bevestigd met het adres van de organisatie, een kortingscoupon of iets anders extra's. Als de ontvanger van de kaart aan iets nieuws toe is, kan hij er een nieuwe foto inschuiven. In de praktijk blijven kaarten ‘tot Sint Juttemis' op de kast staan, waar hij weer de aandacht trekt van familie en vrienden, weet de bedenker uit ervaring.
Gingnagel draagt verenigingen en stichtingen een warm hart toe. "Ik heb een museumjaarkaart en kom vaak in musea. Mijn zus is al jaren vrijwilliger bij de Zaanse molens. Daar worden kinderen vertrouwd gemaakt met het cultureel erfgoed. Een geweldig initiatief."

Commercieel interessant
Het viel Gingnagel op dat veel organisaties alleen producten verkopen met hun eigen goede doel erop. "Als een consument een ansichtkaart koopt met een zielig kindje erop, doet deze dat puur om het goede doel te steunen. Zo'n kaart sturen ze vervolgens niet op." Het is volgens hem commercieel interessanter om neutrale, vrolijke kaarten te verkopen, bijvoorbeeld met bloemen met een coupon met uw boodschap. Zo wordt een breder publiek aangesproken. Organisaties die een bestelling willen doen, kunnen zelf beeld aanleveren of kiezen uit het assortiment van PQcard. De inkoopprijs is € 0,99 per stuk. Reinier Gingnagel raadt aan om de kaarten voor € 2,99 per stuk te verkopen. "Stel een centraal verkooppunt in en leg uit wat de PQ precies is. U kunt de kaarten leuk presenteren in een mand. Zo vallen ze meer op dan in een standaard kaartenmolen."

Ledenactie
Speciaal voor de leden van Verenigingen en Stichtingen heeft Gingnagel een actie georganiseerd. Zij kunnen een startersset bestellen met 40 complete, voorverpakte PQcards, een set demonstratiecards en een bestellijst voor € 49,50. U betaalt geen verzendkosten. Ga snel naar het exclusieve gedeelte voor V&S