Online donatiebedrag op dieptepunt
15 januari 2014

Online donatiebedrag op dieptepunt

Het gemiddelde online donatiebedrag aan goede doelen lag in 2013 op € 42,19. Dat is het laagste bedrag sinds de meting van online geefgedrag vanaf 2006. Uit doorlopend onderzoek van Stichting GeefGratis blijkt dat er vaker online wordt gedoneerd, maar de bedragen zijn steeds lager.

Ondanks de crisis blijven Nederlanders vrijgevig en wordt er vaker dan voorheen online gedoneerd, maar gemiddeld per donatie is er een dieptepunt bereikt van 42,19 euro. In 2012 was dit gemiddelde bedrag nog 59 euro.

Mannen versus vrouwen
Voor zowel vrouwen als mannen geldt dat het gemiddelde donatiebedrag op het laagste niveau is uitgekomen sinds de meting in 2006 werd gestart. Mannen blijken in vergelijking tot vrouwen in een hoger bedrag te doneren, ook in 2013. Mannen gaven gemiddeld per donatie € 55,24 en vrouwen € 34,75. Vrouwen geven echter in absolute aantallen vaker en dus sneller aan goede doelen.

Geef index 2013
Bekijk het volledige onderzoek en alle geefindexcijfers 2013 >>

Bron: GeefGratis

1
0

Deze website maakt gebruik van cookies. Door het gebruik van deze website geef je toestemming voor het gebruiken van cookies.

/privacy-statement
Meer informatie
Ja, ik geef toestemming