Laat uw leden en bezoekers mobiel betalen
13 augustus 2013

Laat uw leden en bezoekers mobiel betalen

Met de opkomst van smartphones en tablets groeit de vraag naar mobiel betalen. Uw leden of bezoekers zullen blij zijn met het gemak dat u hen ermee biedt, en het is goedkoper dan een pinautomaat. Een overzicht met 5 aanbieders van mobiele betaalmethoden waarvoor u zou kunnen kiezen.

Mobiel betalen
Leden die in de kantine of voor deelname aan een toernooi mobiel kunnen betalen, of bezoekers die in uw museumwinkel of bij een rommelmarkt ten bate van uw stichting met hun smartphone kunnen afrekenen. Het zijn mogelijkheden die betalen makkelijker maken en het is een stuk goedkoper dan het aanschaffen van een pinautomaat.

1. èM! Payment
èM! is een mobiele betaalmethode, waarbij de consument zich vooraf niet hoeft aan te melden en geen saldo hoeft aan te houden. èM! is een typisch voorbeeld van contactloos betalen.

èM! ondersteunt zowel eenmalige als terugkerende betalingen en is geschikt voor betalingen vanaf mobiele telefoon (app's en mobiele websites), tablet, pc en interactieve tv.
Daarnaast wordt èM! ingezet in de fysieke wereld in zeer uiteenlopende situaties en op alle mogelijke locaties, bijvoorbeeld in de winkel, in kantines, bij selfscanning, bij verkoopzuilen, bij automaten en vending machines en op evenementen.
Info: eMPayment.nl

2. Payleven
Payleven is een mobiel betaalsysteem waarmee u altijd en overal pin- en creditcardbetalingen kunt accepteren. Het enige wat u er vereniging of stichting voor nodig heeft, is een smartphone of tablet en een internetverbinding (3G of WiFi).

Als klant van Payleven krijgt u een mobiele PIN-lezer. Die wordt via Bluetooth gekoppeld met uw smartphone of tablet, waarop de Payleven-app is geïnstalleerd. Voor een betaling hoeft u alleen maar het bedrag in te voeren en eventueel een omschrijving van het product of de dienst. Nadat een bezoeker zijn pinpas of creditcard in de PIN-lezer heeft gestoken en zijn code heeft ingevoerd, wordt de betaling verstuurd. De app biedt u een overzicht van alle transacties, van waaruit u betalingen kan beheren, betalingsbewijzen opnieuw kan versturen en zonodig betalingen kunt terugstorten.
Info: payleven.nl

3. Adyen
Eind 2012 introduceerde Adyen de Shuttle, een directe concurrent voor Payleven. Via een app op de smartphone heeft u een overzicht van alle transacties en kunt u betalingen refunden, rapporten draaien, individuele selecties maken op klanten. Handig voor in kantines en eventuele webshops. De backoffice toont de betalingen van beide kanalen.
Adyen beroemt zich op het feit dat het als enige alle technologie in eigen huis heeft draaien: app, backoffice, het betaalplatform en de directe koppelingen met Visa en MasterCard. Praktisch voor u als vereniging of stichting, omdat al het contact via één adres verloopt.
Info: adyen.com

4. Paypal Here
Eind deze zomer komt Paypal Here, een chip- en pinvariant van de vorig jaar in Amerika geïntroduceerde betaaloplossing. Ook hier gaat het om een handzame kaartlezer, die pinpassen en creditcards accepteert. Een kassasysteem is niet meer nodig.
Het principe is vergelijkbaar met de Shuttle van Ayden en Paylevens mobiele PIN-lezer: het apparaat wordt met behulp van een app gekoppeld aan uw smartphone. U hoeft er geen contract voor af te sluiten. Wel is een minimale vergoeding voor elke transactie van toepassing.
Info: paypalhere.nl

5. Microincasso
Microincasso is een bestel- en betaalmethode voor aankopen tot € 50, de zogenoemde micropayments. Met Microincasso kunnen aankopen door middel van één sms'je worden besteld én betaald.
Betalen met Microincasso werkt met een betaalwoord. Dit betaalwoord sms'en klanten naar 3669. Meer is niet nodig. De betaling is direct voltooid omdat Microincasso het bedrag automatisch incasseert.
Is een klant nog niet bekend bij Microincasso? Dan wordt eenmalig om het bankrekeningnummer gevraagd. De volgende keer dat uw klanten Microincasso gebruiken, hoeft het bankrekeningnummer niet meer te worden doorgegeven.
Info: microincasso.nl