Btw-plicht voor uw commissarissen en toezichthouders?
19 november 2012

Btw-plicht voor uw commissarissen en toezichthouders?

Verenigingen en stichtingen met een raad van commissarissen of een raad van toezicht, moeten er rekening mee houden dat hun commissarissen of toezichthouders mogelijk btw-plichtig worden. De belangrijkste aandachtspunten rond de wijziging in de btw-regelgeving per 1 januari 2013 zijn door Flynth op een rij gezet in een informatieblad.

Door een aanpassing in de regelgeving worden veel commissarissen/toezichthouders btw-plichtig. Zeker voor verenigingen en stichtingen die (deels) btw-vrijgestelde prestaties verrichten, is het belangrijk dat ze  heldere afspraken maken over de vergoeding. Duidelijk moet zijn voor wiens rekening de btw komt. Mogelijk kunt u btw-heffing voorkomen, door gebruik te maken van de kleine ondernemersregeling.

Flynth heeft de belangrijkste aandachtspunten rond de wijziging in de btw-regelgeving op een rij gezet in het informatieblad BTW-plicht commissarissen en toezichthouders >>

Bron: Flynth