De Vereniging van Eigenaren. Besturen met uw buren.
30 september 2012

De Vereniging van Eigenaren. Besturen met uw buren.

In de pocket De Vereniging van Eigenaren wordt praktisch beschreven hoe een VvE werkt. Wij geven u handvatten en tips waarmee u direct aan de slag kunt. Deze pocket is dan ook bedoeld voor alle bestuurders en leden van Verenigingen van Eigenaren.

pocket vveEigenaren en kopers van een appartement zijn of worden automatisch lid van een Vereniging van Eigenaren (VvE). Zolang u eigenaar bent van het appartement, bent u lid van de VvE. Anders dan bij een ‘gewone' vereniging kunt u het lidmaatschap niet opzeggen.

De belangrijkste verantwoordelijkheid van de VvE is het onderhoud van de algemene delen van het appartementencomplex. Een goed functionerende vereniging is van groot belang voor de appartementseigenaren. Reserveert de VvE bijvoorbeeld geen geld voor onderhoud of worden er geen servicekosten geïnd, dan staat het totale pand er al gauw verwaarloosd en vervuild bij. En ziet het er slecht onderhouden uit, dan kan dat negatieve gevolgen hebben voor de waarde van alle appartementen in het hele complex.

Hoe werkt de VvE?
In deze pocket wordt kort en helder op een rij gezet wat een VvE is, uit welke organen deze bestaat en hoe het activeren van de vereniging in zijn werk gaat. Hiermee krijgen appartementseigenaren in korte tijd inzicht in de Vereniging van Eigenaren en kunnen zij goed voorbereid naar een vergadering gaan. En deze pocket ondersteunt bestuurders van VvE's bij het besturen van de vereniging.

Bestellen
Voor € 8,50 (excl. btw) heeft u de pocket in huis. Bestellen »

Downloaden
Deze pocket is gratis te downloaden als pdf voor leden van V&S. Download pdf »