1 oktober 2012

De Kascommissiegids

Wordt uw financieel verslag binnenkort gecontroleerd door een kascommissie of maakt u zelf deel uit van zo'n commissie? De Kascommissiegids biedt uitkomst.

De Kascommissiegids
Deze gids is bestemd voor de bijna 400.000 vrijwilligers in 'kascommissies' die jaarlijks het financieel verslag van verenigingen en stichtingen controleren. De Kascommissiegids is dé praktische hulp voor alle kascommissies die de belangrijke jaarlijkse controles goed willen uitvoeren. Stap voor stap wordt voor elke post uit het financieel verslag uitgelegd hoe de controle kan worden gedaan en wat de bijbehorende aandachtspunten zijn. Vele voorbeelden en handige checklists maken dat deze uitgave bruikbaar is voor alle soorten verenigingen en stichtingen. Een onmisbaar boek voor elke vrijwilliger in een kascommissie en ook heel nuttig voor penningmeesters en andere bestuurders.

De auteur
Maarten den Ouden is bedrijfseconoom en registeraccountant. Hij was docent bij de docentenopleiding voor de cursussen Bestuurskader van de NSF. De auteur is er in geslaagd de theoretische controleprincipes en wettelijke voorschriften te vertalen naar een praktische controle-aanpak die ook voor vrijwilligers met weinig financiële of administratieve kennis te begrijpen en toe te passen is.
Kijk voor meer informatie en bestellen op www.kascommissiegids.nl.