Penningmeester van het Jaar 2013: Harry van de Rotten
24 april 2013

Penningmeester van het Jaar 2013: Harry van de Rotten

Harry van de Rotten, penningmeester van Sportvereniging KDO is uitgeroepen tot Penningmeester van het Jaar 2013. Naast de titel won hij een cheque van 2500 euro voor zijn vereniging en een kassasysteem ter waarde van 3330 euro. Tijdens de Penningmeester van het Jaar verkiezing zijn 82.000 stemmen uitgebracht en 2500 penningmeesters genomineerd.

De Penningmeester van het Jaar verkiezing is het resultaat van de campagnemaand ‘Bedank je Penningmeester' in maart. Tijdens de verkiezing zijn 82.000 stemmen uitgebracht en 2500 penningmeesters genomineerd. Uit die nominaties is van de Rotten door de jury als winnaar gekozen omdat: "Naast de basiseigenschappen ‘goed met cijfers, betrouwbaar, betrokken, accuraat en innovatief' heeft Harry de financiële kar getrokken voor de realisatie van een nieuw sportcomplex. Met een intelligente mix van slim met de financiële mogelijkheden omgaan, fondsenwerving, commerciële input en mét oog voor faciliteiten voor minder validen. Daarnaast werkt hij ook nog nauw samen met andere sportclubs. En dat allemaal als penningmeester van een megagrote club, waar hij sowieso alle zaakjes al prima voor geregeld had!"

Harry van Rotten: "Als penningmeester ben je vaak bescheiden. Ik sta hier dan ook niet voor mezelf, maar voor de club. Door te winnen heb ik geld voor KDO weten te verdienen en daar gaat het je als penningmeester om. Toch ben ik ook trots op de persoonlijke titel, die erkenning doet toch wat met je." Naast de titel won hij een cheque van € 2500,- voor zijn vereniging en een kassasysteem ter waarde van 3330 euro.

Runners-up Ria Graven (Synchroonzwemvereniging Cadans, Beuningen) en Lau Meulenbroeks (TWC Het Snelle Wiel, Bladel) ontvingen elk een prijs van 1000 euro voor de clubkas. Jan Boonacker (vv Benschop, Benschop) en Erwin Nanlohy (Bushido Ryu, Almere) kregen elk 250 euro.

www.penningmeestervanhetjaar.nl

Winnaar Harry van de Rotten met juryleden Anneke van Zanen en Humberto Tan