Van Zaak tot Zaak

Besturen verenigingen en stichtingen voorbereiden uitrusting tools benodigdheden.jpg
27 sep 2012

Een goede voorbereiding is het halve werk…

"De jaarvergadering van de Vereniging Van Eigenaren vindt morgen plaats. Er moet beslist worden over een eenmalige extra bijdrage voor groot onderhoud. Ik heb de twijfelachtige eer om de vergadering voor te zitten. En heb dus een pittige vergadering in het vooruitzicht waar we als bestuur goed beslagen ten ijs moeten komen."
Besturen vs computer software handen online .jpg

Mediacrisis

"Het is half elf ´s avonds als de telefoon gaat. Wie belt er nog zo laat? Ik herken het nummer van de stichting. Wat doen die nog zo laat op kantoor? Waarom wordt me snel duidelijk. Onze directeur vertelt met een enigszins verhoogde stem dat morgenochtend in een van de dagbladen een artikel staat waarin de stichting negatief wordt geportretteerd."
Besturen vs meeting vergardering overleg tafel collega's gesprek papieren.jpg

Wie klaart de klus?

"De stichting is gehuisvest in een herenhuis uit de jaren dertig. ‘Herenhuis' klinkt chiquer dan het in werkelijkheid aandoet, maar het is een plezierig pand met voldoende ruimte voor negen medewerkers en drie riante vergaderkamers. Het pand is eigendom van de stichting en verkeert in redelijk goede staat. Met de nadruk op redelijk."
Besturen vs stopwatch.jpg
27 sep 2012

Tijd besparen door ondersteuning?

"De meeste bestuurders doen hun bestuurswerk naast een ‘gewone' baan. Veel avonduren gaan op aan stukken voorbereiden, vergaderen en praktische regeldingen. Het is dus prettig als een aantal zaken overgenomen wordt door een professionele ondersteunende dienst."
Besturen verenigingen en stichtingen afstand meten meetlint tafel grootte.jpg

Gepaste afstand

"Ik sta op de afscheidsreceptie van Joop, een van de leidinggevenden die al jaren voor de stichting heeft gewerkt. Een geprofessionaliseerde stichting met naast het bestuur ook een directie en vaste medewerkers."
V&S, de site voor verenigingen en stichtingen heeft als doel om bestuurders op een praktische wijze te informeren en te ondersteunen. Leden kunnen daarnaast onbeperkt gebruikmaken van telefonisch advies: vragen stellen aan ervaren adviseurs.