Staat u op een beurs, jaarmarkt of ander evenement met uw organisatie? De standbemanning bepaald voor een groot deel het succes van uw deelname. De mensen die er staan vertegenwoordigen immers uw organisatie. Gebruik deze checklist voor een representatieve standbemanning.
Bestuurswisselingen zijn er in gradaties: van een functieruil tussen twee bestuursleden tot het aftreden van het gehele bestuur. Ook het moment verschilt. Kort na de algemene vergadering (gangbaar bij verenigingen) of tussentijds (gangbaar bij stichtingen). Met deze checklist weet u wat er komt kijken bij een bestuurswissel.
De energierekening is een van de kostenposten van uw organisatie die behoorlijk kunnen oplopen. Met deze checklist vol tips kunt u structureel besparen op uw stook- en productiekosten.
Organisaties stuiten nogal eens op onvoorziene omstandigheden als ze een slecht functionerende medewerker willen ontslaan. Vaak is dit echter te wijten aan gebrekkige dossieropbouw door de werkgever. Dergelijke nalatigheid kan u veel geld kosten. Gebruik deze checklist om problemen te voorkomen.
Een checklist om alle stappen in de sollicitatieprocedure te doorlopen: vanaf het beoordelen van de brieven tot het voeren van gesprekken en het aannemen van een kandidaat.
Waar moet u aan denken ter voorkoming/ beperking van bestuurdersaansprakelijkheid? Als u als bestuurder deze checklist als leidraad neemt voor uw handelen, verkleint u daarmee de kans aansprakelijk te worden gesteld.
In deze checklist enkele richtlijnen voor het voeren van een kennismakingsgesprek. Deze richtlijnen kunnen u handvatten bieden in de sollicitatieprocedure. Vanzelfsprekend zijn bepaalde punten in de ene situatie minder relevant dan andere, haal eruit wat voor u van toepassing is.
Aandacht in de (regionale) media kan erg gunstig zijn voor de naamsbekendheid en bijdragen aan een positief imago voor uw organisatie. Een van de manieren om dat voor elkaar te krijgen is het uitsturen van een persbericht. Waar u op moet letten staat in deze checklist.
Als bestuurder zult u regelmatig moeten spreken in het openbaar, bijvoorbeeld tijdens het jubileum van uw organisatie of de jaarvergadering. Hoe zorgt u ervoor dat de presentatie of speech, ondanks de onvermijdelijke zenuwen, ontspannen verloopt?
Het eerste gesprek met de sollicitant is goed verlopen en u heeft een afspraak voor een vervolggesprek. Dit keer gaat u samen wat meer de diepte in. Deze checklist biedt u handvatten en richtlijnen die u kunt toespitsen op uw specifieke situatie.
Het benaderen van potentiële sponsors is een vak apart. Deze checklist geeft aan waar u op moet letten als u ermee aan de slag gaat.
Wat zijn de meest effectieve manieren om nieuwe sponsors voor uw organisatie te winnen? Een checklist voor een succesvolle werving van sponsors en/of donateurs.
Getoond 1 tot 12 van 20. Er zijn meerdere pagina's.
Alle checklists van deze website vindt u hier op een rij. Handig om erbij te houden als u met een van de onderwerpen aan de slag gaat.