Checklists

Alle checklists van deze website vindt u hier op een rij. Handig om erbij te houden als u met een van de onderwerpen aan de slag gaat.

Checklist: Hoe krijgt u ‘free publicity’?

Zeil mee op de actualiteitHaak in op actuele thema’s die ‘hot’ zijn in de pers. Anticipeer op ontwikkelingen in de media en signaleer nieuwswaardige onderwerpen. Het werkt ook goed om publicaties in de gaten te houden die om een reactie vragen en daar vervolgens op te reageren. Bied een reden om de redactie te verlatenMet […]

Checklist: Hoe benaderen we potentiële sponsors?

Het belang van de sponsor Verlies het voornaamste belang van de sponsor nooit uit het oog. Een sponsor wil uiteindelijk beter worden (meer geld verdienen) als gevolg van sponsoring, het liefst zo snel mogelijk en aantoonbaar. Wat ga je vragen? Breng in kaart wat jouw organisatie aan sponsoring nodig heeft. Als je met sponsorgeld producten […]

Kies de beste arbodienst

Inventariseer en beoordeel  Houd het contract dat u met de arbodienst heeft afgesloten eens tegen het licht: waar betaalt u precies voor en neemt u bepaalde onderdelen van de dienstverlening daadwerkelijk af? Bent u tevreden over de huidige dienstverlener? Kijk hierbij naar zaken als snelheid van handelen, kwaliteit van de dienstverlening, inzet van de bedrijfsarts […]

Checklist: Succesvol nieuwe sponsors werven

Krachtige boodschap Waarom zouden potentiële sponsors zich bij u aansluiten? Ze moeten het idee hebben dat ze er echt iets aan hebben, zeker als ze met flink wat geld over de brug komen. ‘What’s in it for me?’ is de vraag die men beantwoord wil zien. Het antwoord op deze vraag is uw boodschap. Zoek […]

Checklist: Een perfect persbericht

Is het nieuws?  Over de vraag wat nieuws is, zijn lange discussies mogelijk. Verstuur alleen een persbericht als u écht iets te melden heeft. Stel uzelf steeds de vraag: ‘Wat is het nieuws en waarom is het belangrijk dat anderen dit weten?’ Heeft uw vereniging een nieuwe commissie ingesteld dan is dat voor u belangrijk, […]

Checklist: Communiceer ook in slechte tijden

Niet alleen successen melden Een grote valkuil is het breed uitmeten van uw successen en uw tegenslagen te verzwijgen. Ga dus net zo met negatief nieuws om als met positief nieuws. Leden, pers en belanghebbenden zullen u er uiteindelijk voor belonen. Toon vastberadenheid en compassie Bent u genoodzaakt vervelende maatregelen te nemen? Dan mag u […]