Sponsoring

Sponsoring vormt vaak een belangrijke inkomstenbron voor uw vereniging of stichting. Hier vindt u meer informatie over sponsors werven en behouden, een voorbeeld sponsorcontract en andere zaken met betrekking tot sponsoring.

Checklist: Succesvol nieuwe sponsors werven

Krachtige boodschap Waarom zouden potentiële sponsors zich bij u aansluiten? Ze moeten het idee hebben dat ze er echt iets aan hebben, zeker als ze met flink wat geld over de brug komen. ‘What’s in it for me?’ is de vraag die men beantwoord wil zien. Het antwoord op deze vraag is uw boodschap. Zoek […]

Checklist: Hoe benaderen we potentiële sponsors?

Het belang van de sponsor Verlies het voornaamste belang van de sponsor nooit uit het oog. Een sponsor wil uiteindelijk beter worden (meer geld verdienen) als gevolg van sponsoring, het liefst zo snel mogelijk en aantoonbaar. Wat gaat u vragen? Breng in kaart wat uw organisatie aan sponsoring nodig heeft. Als u met sponsorgeld producten […]

Sponsoring op nummer 3

Kijk uit voor een te grote afhankelijkheid van sponsors! Ik heb ouders van talentvolle sporters persoonlijk zien aftakelen omdat sponsors afhaakten, of omdat sponsorbeloftes niet werden waargemaakt. Van dichtbij zag ik hoe non-profits met goede bedoelingen aan de rand van de afgrond kwamen of er zelfs overheen kukelden. Hoe vaak leest u niet over evenementen die […]

Wie zijn onze potentiële sponsors?

De te benaderen bedrijven Het eerste uitgangspunt: benader niet lukraak maar zeer selectief. Ga niet klakkeloos langs bedrijven die al bekend zijn als sponsor, dat zijn juist de bedrijven die beleid hebben en door dat beleid juist minder snel interesse kunnen hebben. Denk voor het bedrijf: welke doelgroepen wil men positief beïnvloeden door middel van […]