Van Zaak tot Zaak

Overig vs personeel werkcomputer kantoor.jpg

Verzeker uw personeel

Wanneer uw organisatie personeel in dienst heeft, bent u in feite verantwoordelijk voor de schade die werknemers oplopen en toebrengen onder werktijd. Gelukkig kunt u zich als werkgever verzekeren, hier vindt u een overzicht van de belangrijkste verzekeringen die uw organisatie in de rol van werkgever kan afsluiten.
Rechten & Plichten vs reizen taxi kosten vervoer .jpg
27 sep 2012

De regels van de reiskostenvergoeding

U mag elke werknemer die kilometers maakt om uw organisatie te bereiken een reiskostenvergoeding geven. Dit is echter niet verplicht. Lees hier hoe hoog die vergoeding mag zijn, met welke regels u rekening moet houden en hoe u omgaat met medewerkers die parttime werken.
Rechten & Plichten vs bedrijfs risico bescherming beveiliging opletten serieus ongeluk.jpg
27 sep 2012

Bedrijfsrisico's: neem ze serieus!

Een ongeluk zit in een klein hoekje, maar met goede voorlichting en veiligheidsmaatregelen kunt u uw personeel beschermen tegen bedrijfsongevallen. Wat moet en kunt u als werkgever doen?

Arbeidsomstandigheden: de Arbowet

Werkgevers hebben volgens de Arbowet een algemene zorgplicht voor de veiligheid en gezondheid van werknemers. Voor verenigingen en stichtingen met betaald personeel gelden hierbij dezelfde regels als bij bedrijven. Wat houdt die zorgplicht precies in?
Rechten & Plichten vs solicitatie gesprek corporate bedrijf functionering.jpg
27 sep 2012

De preventiemedewerker: ook u moet er één aanstellen

Iedere organisatie moet 'intern' een preventiemedewerker aanstellen, die zorg draagt voor de dagelijkse veiligheid en gezondheid in de organisatie. Wie wijst u aan, of neemt u de taak zelf op u, en wat doet de preventiemedewerker precies?
Rechten & Plichten vs rechtenbeeldje rechten regels.jpg

Privacy en de Wet Bescherming Persoonsgegevens

Heeft uw organisatie personeel in dienst, dan bent u als werkgever verantwoordelijk voor de privacy van uw werknemers. Lees alles over uw rechten en plichten in dit artikel omtrent de Wet Bescherming Persoonsgegevens.
Getoond 1 tot 12 van 19. Er zijn meerdere pagina's.
Als u personeel aanneemt, bent u aan uiteenlopende regels gebonden. Welke rechten en plichten heeft een werkgever? En wat zijn de rechten en plichten van werknemers?