Van Zaak tot Zaak

Bestuurszaken verenigingen en stichtingen afspraken handdruk vrijwilliger ondernemer kandidaat regels.jpg

Samenwerken met bedrijven

Samenwerken met bedrijven kan ook op andere manieren dan sponsoring in geld. Het bieden van ondersteuning in kennis, mensen en meer door bedrijven is nu in opkomst. Met deze vijf stappen legt u de basis voor een succesvolle samenwerking.
Sponsoring vs weinig geld euro muntjes.jpg
27 sep 2012

"Voor goede sponsoring is continuïteit cruciaal"

Het Amsterdamse AFC is al decennia een van de meest toonaangevende amateurvoetbalverenigingen in Nederland. De 115 jaar oude club, kampioen in de zondaghoofdklasse A, beschikt over een imposante sponsorlijst metgerenommeerde bedrijven als ING, Nike, Intersport, Meeùs, Bouwfonds en Bam Vastgoed. Namens de Commissie Commerciële Zaken is Tim Timmerman, al zijn leven lang AFC'er, vrijwel fulltime belast met sponsorzaken.

TIP: Bied sponsors opvallende tegenprestaties

Bij een sponsorovereenkomst is er sprake van prestaties en tegenprestaties. Uw organisatie krijgt iets (geld, goederen, diensten) van de sponsor en in ruil geeft u iets terug. Mikt u op lange sponsorrelaties? Blijf sponsors dan verrassen met creatieve, opvallende tegenprestaties.

TIP: De ideale sponsorcommissie

Als de bestuurstaken verdeeld worden bij een vereniging of stichting, dan vormt 'sponsoring' meestal ook een stukje van de te verdelen taart. Wie gaat zich bemoeien met het bedrijfsleven? Wie gaat er werven, wie organiseert de tegenprestaties en wie wordt de 'accountmanager' voor de hoofdsponsor(s)?
27 sep 2012

TIP: Hoe houden we sponsors aan boord?

Veel stichtingen en verenigingen richten hun sponsorbeleid vooral in op het werven van sponsors en op het uitvoeren van de afgesproken prestaties en tegenprestaties. Beleid gericht op het behouden van sponsors ontbreekt vaak en dat is zonde.
Publiciteit vs tips ideeen.jpg

10 praktische tips voor een professioneel clubblad

Het is een veelgehoord probleem dat de vertrouwde inkomsten uit advertenties en sponsoren op losse schroeven staan. Met een mooi en flexibel clubblad biedt u de sponsoren iets extra's en geeft u ze op een professionele manier aandacht. 10 tips om een aantrekkelijk blad voor uw leden én sponsoren te maken.
Getoond 1 tot 12 van 22. Er zijn meerdere pagina's.
Sponsoring vormt vaak een belangrijke inkomstenbron voor uw vereniging of stichting. Hier vindt u meer informatie over sponsors werven en behouden, een voorbeeld sponsorcontract en andere zaken met betrekking tot sponsoring.