Als je aan werving wilt doen (een wervingscampagne opzetten bijvoorbeeld), wil je mensen overtuigen. Je wilt ze duidelijk maken dat jouw organisatie hen graag als vrijwilliger wil. De wervingscirkel is hiervoor een doeltreffend intrument. In deze tool een stappenplan en uitleg om de wervingscirkel te gebruiken.
Met het Vrijwilligerskwadrant herken je wat voor typen vrijwilligers je in huis hebt of haalt zodat je daarop in kunt spelen.
Met deze vragenlijst kun je bepalen wat voor soort vrijwilliger jij bent, wat voor soorten vrijwilligers je in huis hebt en aan wat voor soort vrijwilligers je behoefte hebt.
Met deze download check je of jouw vereniging of stichting klaar is om betrokkenheid van mensen om te zetten in actie en ze als vrijwilliger aan de slag te laten gaan. Beantwoord de vragen en bereken uw score.
Als je jouw organisatie aan iemand wilt 'verkopen' is het belangrijk dat je kort en bondig kunt uitleggen waar jouw vereniging of stichting voor staat. Hoe bereid je dit voor en hoe hou je een 'liftpitch'?
Weet je wie er in jouw achterban zitten? En hoe ze over de organisatie denken? Maak een netwerkanalyse voor jouw eigen vereniging of stichting met deze tool.
Jouw missie is: waar staan we voor als vereniging of stichting? Een visie geeft antwoord op de vraag: waar willen we naartoe? In deze download uitleg en oefeningen om jouw missie en visie te bepalen.
Met deze oefeningen herken je op welke manier mensen bij jouw organisatie betrokken zijn, zodat je daarop kunt inspelen.
De termen functioneringsgesprek en beoordelingsgesprek worden in de praktijk vaak voor hetzelfde gebruikt, maar er is een duidelijk verschil. Aan een functioneringsgesprek is geen beoordeling verbonden. Het is voor de werkgever én werknemer nuttig om beide gesprekken regelmatig te voeren.
Evaluatieformulier voor vrijwilligers te gebruiken bij een evaluatiegesprek aan het einde van een proefperiode; gedurende vrijwilligersactiviteiten (functioneringsgesprek) of bij vertrek.
Opzet voor een enquête onder vrijwilligers (mondeling of schriftelijk toe te passen). Met voorbeelden van vragen over onder andere begeleiding en scholing, taken, informatie en inspraak.
Met Schudden, delen, geven kunnen vrijwilligersorganisaties de structuur van hun organisatie aanpassen aan de motivatie en de inzet van haar vrijwilligers. Om dit gericht te kunnen doen, moet eerst informatie worden verzameld over de verschillende typen werkzaamheden (bestuurlijk, organisatorische, uitvoerend).
Getoond 1 tot 12 van 25. Er zijn meerdere pagina's.
Alle tools waarnaar verwezen wordt in de pocket Vrijwilligers, vinden en binden van betrokken medewerkers vindt u hier. De toolkit biedt handvatten, instrumenten en voorbeelden voor het binnenhalen van vrijwilligers, het begeleiden en behouden van de vrijwilliger voor uw vereniging of stichting en het beëindigen van vrijwilligerswerk.