Als je aan werving wilt doen (een wervingscampagne opzetten bijvoorbeeld), wil je mensen overtuigen. Je wilt ze duidelijk maken dat jouw organisatie hen graag als vrijwilliger wil. De wervingscirkel is hiervoor een doeltreffend intrument. In deze tool een stappenplan en uitleg om de wervingscirkel te gebruiken.
Met deze vragenlijst onderzoek je jouw stijl van leidinggeven.
Met deze vragenlijst beoordeel je jouw gedrag als leidinggevende bestuurder en welke organisatiecultuur het beste bij je past.
Met het Vrijwilligerskwadrant herken je wat voor typen vrijwilligers je in huis hebt of haalt zodat je daarop in kunt spelen.
Met deze vragenlijst kun je bepalen wat voor soort vrijwilliger jij bent, wat voor soorten vrijwilligers je in huis hebt en aan wat voor soort vrijwilligers je behoefte hebt.
Met deze checklist controleer je na afloop van een vergadering hoe deze is verlopen en op welke punten je moet letten om effectief te vergaderen.
Met deze download check je of jouw vereniging of stichting klaar is om betrokkenheid van mensen om te zetten in actie en ze als vrijwilliger aan de slag te laten gaan. Beantwoord de vragen en bereken uw score.
Welke vaardigheden heb je als bestuurder? Onderzoek het met deze zelfevaluatie bestuurscompetenties.
Met deze lijst kun je bekijken welke teamrol je in een team vervult. De test is door R. Meredith Belbin en zijn team ontwikkeld.
Een praktijkvoorbeeld dat laat zien hoe je taken kunt herverdelen door te knippen en plakken en tot een nieuw takenpakket van een bestuurder kunt komen.
Als je jouw organisatie aan iemand wilt 'verkopen' is het belangrijk dat je kort en bondig kunt uitleggen waar jouw vereniging of stichting voor staat. Hoe bereid je dit voor en hoe hou je een 'liftpitch'?
Waar moet u aan denken bij een overleg tussen bestuurders? Bereid u voor met deze checklist.
Getoond 1 tot 12 van 42. Er zijn meerdere pagina's.