Website

De website is het visitekaartje van uw vereniging of stichting en wordt steeds belangrijker als communicatiekanaal met uw leden, donateurs en andere belangstellenden. Naast uw website zijn ook social media als Twitter inzetbaar voor de promotie van uw vereniging of stichting.

Zo ga je om met online klachten

Negatieve reacties over producten en diensten zie je steeds vaker op internet. Het is een makkelijke manier om te klagen. Bovendien kan jet meestal redelijk anoniem. Online klachten zijn niet rechtstreeks – en uitsluitend – aan jou gericht. Sterker nog, de klachten zijn openbaar bij Google, Facebook, LinkedIn of Twitter. Soms hebben andere het al […]

Is uw website voor iedereen toegankelijk?

Tips voor betere website Nederland telt een paar miljoen mensen die een website niet op een ‘normale’ manier kunnen gebruiken. Denk aan blinden en doven, maar ook aan mensen die door een handicap geen muis kunnen gebruiken. Wat kun je doen om ook deze omvangrijke groep goed te bedienen met jouw website? De meeste van […]

Een pagina op Facebook voor uw vereniging of stichting?

Met een Facebookpagina is jouw organisatie structureel zichtbaar op Facebook. Miljoenen Nederlanders hebben een account. Zoekmachines hechten waarde aan social media. Een actieve, gewaardeerde Facebookpagina draagt bij aan een hogere ranking. Als je voldoende volgers hebt krijg je van Facebook je eigen naam. Dan ben je dus vindbaar op www.facebook.com/eigenaam. Profielen op andere social media […]

Nieuwsbrief: online of op papier

Wat is een nieuwsbrief? Met een nieuwsbrief verspreidt u snel actuele informatie op papier of per e-mail. Het doel van een nieuwsbrief is niet alleen om uw relaties op de hoogte te houden, maar ook om het contact warm te houden door regelmatig iets van u te laten horen. U doet bijvoorbeeld verslag van de […]

TIP: Domeinnaam van uw website registreren

In Nederland verzorgt de SIDN (Stichting Internet Domeinregistratie Nederland) de uitgifte en registratie van domeinnamen eindigend op .nl. Op de website van de SIDN kan worden nagegaan of een domeinnaam nog vrij is. Overigens bieden veel providers die naamscontrole ook aan. Is de domeinnaam vrij, dan luidt het dringende advies: snel registreren. Aanvragen .nl-domein bij […]

Maak uw eigen online enquête

Een online enquête is een snelle, makkelijke en goedkope manier om de mening van uw leden of achterban te peilen. Een aantal voorbeelden uit de praktijk: Vraag uw achterban hoe zij denken over het bestuur van de gedurende de afgelopen bestuursperiode. Uw organisatie heeft plannen om een nieuwe website te bouwen. Wat willen de leden daarop graag […]

Toestemming vragen voor cookies op uw website

In de nieuwe Telecomwet zijn de regels voor het gebruik van cookies flink aangescherpt. Gedachte hierachter: de privacy van internetgebruikers beter beschermen. Dat betekent dat u voortaan mensen die uw website bezoeken moet informeren als u bepaalde cookies gebruikt en bovendien toestemming moet vragen voor het plaatsen daarvan. Als u geen toestemming krijgt, mag u […]

Wat er allemaal komt kijken bij een website

Waarvoor gebruikt u de website? Zelf doen of uitbesteden? Waar wordt de site gehost? Vraag snel een domeinnaam aan Na de lancering Hoe scoort de site in zoekmachines? De regels van het spel Zet uw algemene voorwaarden online Waarvoor gebruikt u de website? Denk van tevoren goed na over het doel van uw website. Wat […]

Checklist: Gebruiksvriendelijke website

Zorg voor een overzichtelijke homepage De homepage van uw website moet in één klap een aantal zaken duidelijk maken: wat voor organisatie bent u, wat is uw aanbod en waar kunnen bezoekers informatie vinden? Een goede manier om informatie gestructureerd aan te bieden is eerst bepalen welke doelgroepen u ermee wilt bedienen. Richt u zich op (potentiële) leden, maar […]