Website

De website is het visitekaartje van de vereniging en wordt steeds belangrijker als communicatiekanaal met de leden, donateurs en andere belangstellenden. Naast de website zijn ook social media als Twitter en Facebook inzetbaar voor de promotie van jouw vereniging.

Gebruiksvriendelijke website

Zorg voor een overzichtelijke homepage De homepage van jouw website moet in één klap een aantal zaken duidelijk maken: wat voor organisatie ben je, wat is jouw aanbod en waar kunnen bezoekers informatie vinden? Een goede manier om informatie gestructureerd aan te bieden is eerst bepalen welke doelgroepen je ermee wilt bedienen. Richt je je op (potentiële) leden, maar […]

Wat er allemaal komt kijken bij een website

Waarvoor gebruik je de website? Denk van tevoren goed na over het doel van de website. Wat is de voornaamste functie? Informatie bieden, de standen van de club bijhouden, reacties uitwisselen of een combinatie hiervan? Het antwoord op deze vraag is bepalend voor de manier waarop de site wordt gebouwd en ingericht en hoeveel webpagina’s en -ruimte je […]

Is jouw website voor iedereen toegankelijk?

Tips voor betere website Nederland telt een paar miljoen mensen die een website niet op een ‘normale’ manier kunnen gebruiken. Denk aan blinden en doven, maar ook aan mensen die door een handicap geen muis kunnen gebruiken. Wat kan je doen om ook deze omvangrijke groep goed te bedienen met jouw website? De meeste van […]

Domeinnaam van website registreren

SIDN In Nederland verzorgt de SIDN (Stichting Internet Domeinregistratie Nederland) de uitgifte en registratie van domeinnamen eindigend op .nl. Op de website van de SIDN kan worden nagegaan of een domeinnaam nog vrij is. Overigens bieden veel providers die naamscontrole ook aan. Is de domeinnaam vrij, dan luidt het dringende advies: snel registreren. Aanvragen .nl-domein […]

Zo ga je om met online klachten

Online klachten Negatieve reacties over producten en diensten zie je steeds vaker op internet. Het is een makkelijke manier om te klagen. Bovendien kan jet meestal redelijk anoniem. Online klachten zijn niet rechtstreeks – en uitsluitend – aan jou gericht. Sterker nog, de klachten zijn openbaar bij Google, Facebook, LinkedIn of Twitter. Soms hebben andere […]

Maak je eigen online enquête

Enquête maken Een online enquête is een snelle, makkelijke en goedkope manier om de mening van de leden of achterban te peilen. Een aantal voorbeelden uit de praktijk: Vraag jouw achterban hoe zij denken over het bestuur van de gedurende de afgelopen bestuursperiode. Jouw organisatie heeft plannen om een nieuwe website te bouwen. Wat willen de leden […]

0
Je winkelwagen