News

Verkoopacties zijn de meest gebruikte manier om extra geld voor uw organisatie te verdienen. Ieder jaar maken duizenden clubs, verenigingen, kerken, scholen, koren en stichtingen hiervan gebruik en er worden vele euro’s opgehaald. Om winst uit uw verkoopactie te halen is een goede voorbereiding het halve werk.

Lees meer

Steeds meer penningmeesters zitten met de handen in het haar. De inkomsten uit contributie en sponsoring lopen terug terwijl kosten en belastingen alleen maar verder toenemen. Een goede mogelijkheid voor extra inkomsten is het zogeheten ‘affinitymarketing’.

Lees meer

Het jaarverslag wordt opgesteld door het bestuur. Het financiële jaarverslag, oftewel de jaarrekening, is de verantwoordelijkheid van de penningmeester. De voorzitter en/of de secretaris maken een zogenaamd algemeen jaarverslag.

Lees meer

Leden, vrijwilligers of andere betrokkenen die niet tevreden zijn over uw vereniging of stichting, vinden in sociale media en internetfora dankbare platforms om hun gal te spuwen. Online klachten vragen om een speciale benadering. Hoe kunt u hiermee het beste omgaan?

Lees meer

U doet er alles aan om de website van uw vereniging of stichting zo
gebruiksvriendelijk en toegankelijk mogelijk te maken. Denkt u daarbij ook aan
de zeer grote groep mensen die niet zonder hulpmiddelen op internet kan surfen?

Lees meer

Betaalt uw organisatie btw over het sponsorgeld dat u ontvangt? Veel
verenigingen en stichtingen weten niet of er btw moet worden afgedragen, hoe
zit het nu precies?

Lees meer

Veel bestuurders zien de populariteit van Facebook stijgen en vragen zich af of
en hoe ze aan het sociale netwerk moeten deelnemen. Een pagina inrichten voor
uw stichting of vereniging is een prima start. Hoe doet u dit en wat bereikt u
ermee?

Lees meer

Facebook kan een ideale manier zijn om te communiceren met fans, leden,
donateurs, sponsors en andere geïnteresseerden. Maar hoe zorgt u dat mensen uw
pagina ‘liken’ en u ook blijven volgen? Speel in op de behoeften van uw fans: 7
praktische tips om u op weg te helpen.

Lees meer

Uw organisatie wil een congres of andere grote bijeenkomst opzetten om kennis
met uw leden of belanghebbenden te delen of ideeën uit te wisselen over zaken
die u bezighouden. Waar moet u op letten? Deze checklist van Congresbureau
CommGres biedt u de basisbeginselen voor congresorganisatie.

Lees meer

Een blad is voor uw vereniging of stichting een middel om regelmatig en in een
herkenbare vorm te communiceren met uw doelgroep. U kunt er veel informatie in
kwijt en het zorgt voor binding met uw medewerkers, leden en donateurs. In dit
artikel leest u welke verschillende bladen er zijn en waar u aan moet denken.

Lees meer