News

Verkoopacties zijn de meest gebruikte manier om extra geld voor uw organisatie te verdienen. Ieder jaar maken duizenden clubs, verenigingen, kerken, scholen, koren en stichtingen hiervan gebruik en er worden vele euro’s opgehaald. Om winst uit uw verkoopactie te halen is een goede voorbereiding het halve werk.

De kas wordt beheerd door de penningmeester. Bij het opzetten van een goed kasbeheer dient u rekening te houden met de volgende zaken.

Steeds meer penningmeesters zitten met de handen in het haar. De inkomsten uit contributie en sponsoring lopen terug terwijl kosten en belastingen alleen maar verder toenemen. Een goede mogelijkheid voor extra inkomsten is het zogeheten ‘affinitymarketing’.

U hoort dat een zelfde soort organisatie als de uwe een grote som subsidie voor een project heeft ontvangen. Waarom wist u niets van deze subsidie? Had u deze ook kunnen krijgen? Dat hangt er vanaf. Een kleine afwijking kan al uitmaken of u wel of geen subsidie ontvangt. Met onderstaande tips maakt u grote kans op succes.

Wilt u wel graag subsidie aanvragen, maar ziet u op tegen de ingewikkelde procedure en heeft u ook niet echt tijd om u in de materie te verdiepen? Dan kunt u een subsidieadviseur inschakelen die u het werk uit handen neemt.

Wordt er bij uw organisatie contant afgerekend, bijvoorbeeld in de kantine of tijdens een inzamelingsactie, dan moet dat geld gestort worden op uw rekening.

Veel organisaties kampen met dalende inkomsten en contributies of donaties die niet op tijd binnenkomen. Wat kunt u voor uw organisatie doen om (tijdelijk) over meer financiële speelruimte te beschikken?

Het innen van contributies, cursusgeld en andere ledenbijdragen is niet zelden een bron van zorg voor bestuurders van verenigingen en stichtingen. En ook beloofde donaties worden niet altijd ontvangen. Gelukkig kunt u maatregelen treffen om deze inkomsten tijdig en soepel in de kas te laten glijden.

Om ervoor te zorgen dat uw facturen op tijd worden betaald, houdt u bij het opstellen en vormgeven ervan rekening met een aantal formele vereisten. In dit artikel leest u alles over een goede factuur.

U wilt een sportevenement of een festival organiseren maar mist daarvoor de financiële middelen? Wellicht is er ergens een subsidiepot waar u uit kunt putten, maar u moet het maar net weten. Hoe wordt u wegwijs in de wereld van subsidies?