News

Steeds meer penningmeesters zitten met de handen in het haar. De inkomsten uit contributie en sponsoring lopen terug terwijl kosten en belastingen alleen maar verder toenemen. Een goede mogelijkheid voor extra inkomsten is het zogeheten ‘affinitymarketing’.

Lees meer

Betaalt uw organisatie btw over het sponsorgeld dat u ontvangt? Veel
verenigingen en stichtingen weten niet of er btw moet worden afgedragen, hoe
zit het nu precies?

Lees meer

De grootste valkuil van sponsorwerving is het idee ‘dat u het er wel even
bijdoet’. Geld werven vergt aandacht en energie. Het is feitelijk ondernemen,
als u het goed aanpakt, kan sponsoring u namelijk veel (geld) opleveren.

Lees meer

Bij sponsoring verbindt een bedrijf zijn merknaam aan uw organisatie. De
sponsor geeft geld of producten en krijgt in ruil daarvoor merk- of andere
aandacht terug. Om sponsors binnen te halen is het belangrijk dat u duidelijk
maakt welke mogelijkheden er binnen uw organisatie zijn.

Lees meer

In uw sponsorbeleid inventariseert uw organisatie de tegenprestaties die u kunt
bieden aan sponsors uit het bedrijfsleven. Met de nodige creativiteit kunnen
uitgebreide pakketten worden samengesteld. Maar wat hangt u daar voor
prijskaartje aan? Oftewel, wat kan uw organisatie vragen voor sponsoring?

Lees meer

‘Sorry, maar u bent de zoveelste. Het lijkt wel of iedere vereniging in de
buurt door ons gesponsord wil worden …’ ‘Als wij uw organisatie gaan sponsoren,
dan staan er morgen tien andere op de stoep.’ ‘Wij sponsoren al zoveel, de koek
is op, succes verder!’

Lees meer

Het is een veelgehoord probleem dat de vertrouwde inkomsten uit advertenties en
sponsoren op losse schroeven staan. Met een mooi en flexibel clubblad biedt u
de sponsoren iets extra’s en geeft u ze op een professionele manier aandacht.
10 tips om een aantrekkelijk blad voor uw leden én sponsoren te maken.

Lees meer

Veel stichtingen en verenigingen richten hun sponsorbeleid vooral in op het
werven van sponsors en op het uitvoeren van de afgesproken prestaties en
tegenprestaties. Beleid gericht op het behouden van sponsors ontbreekt vaak en
dat is zonde.

Lees meer

Bij een sponsorovereenkomst is er sprake van prestaties en tegenprestaties. Uw
organisatie krijgt iets (geld, goederen, diensten) van de sponsor en in ruil
geeft u iets terug. Mikt u op lange sponsorrelaties? Blijf sponsors dan
verrassen met creatieve, opvallende tegenprestaties.

Lees meer

Als de bestuurstaken verdeeld worden bij een vereniging of stichting, dan vormt
‘sponsoring’ meestal ook een stukje van de te verdelen taart. Wie gaat zich
bemoeien met het bedrijfsleven? Wie gaat er werven, wie organiseert de
tegenprestaties en wie wordt de ‘accountmanager’ voor de hoofdsponsor(s)?

Lees meer
  • 1
  • 2