Promotie

De promotie van jouw vereniging is een breed begrip. Je kan als bestuur activiteiten organiseren, de publiciteit zoeken, maar ook internet, sociale media en de website inzetten ter promotie. Met sponsoring kunnen verenigingen geld of andere ruilmiddelen verdienen door het promoten van anderen.

Wat kunnen we vragen voor sponsoring?

Waardebepaling sponsoring Bedrijven zijn gewend om benaderd te worden door reclameverkopers. Zij verwachten een duidelijke prijs die in verhouding staat tot wat hen wordt aangeboden. De verkoper vraagt bedrag X voor een advertentie van een bepaald formaat in een krant die door een X-aantal mensen uit een bepaalde doelgroep wordt gelezen. Of hij vraagt bedrag […]

Evenementen organiseren

Waarom een evenement Een evenement kan verschillende doelen dienen. Enkele voorbeeld zijn het: Onder de aandacht brengen van de vereniging; Informeren over een bepaald onderwerp; Motiveren, belonen en stimuleren van vrijwilligers, leden, donateurs en medewerkers. Plan van aanpak In een plan van aanpak kan je de volgende onderwerpen opnemen: Wat is het doel van het […]

Sponsorwerving

Waarom en welke sponsor De eerste vraag die je jezelf stelt is: hoeveel geld hebben we nodig? En de vervolgvraag: Ga ik dit bij een aantal grote sponsoren halen of vraag ik grote aantallen kleine sponsoren om een bijdrage? Vele delen maken immers ook een geheel en verkleinen het afbreukrisico. Het vissen naar grote bedragen […]

Wat heb je een sponsor te bieden?

Wat kan ik een sponsor bieden Je hebt voor jouw team kleding nodig en laat dit door de plaatselijke sportwinkel sponsoren. In ruil hiervoor staat het logo van de winkel afgebeeld op de kleding. Of een sponsor levert de prijzen voor jouw toernooi in ruil voor een spandoek aan de rand van het speelveld. Belangrijk […]

0
Je winkelwagen